Ábrók Norbert: a Kontent-DKSI csapata a Tour de Hongrie-ra időzíti csúcsformáját

Ábrók Norbert kilenc éve vonult vissza a versenyszerű kerékpározástól, ám 2015-ben a DKSI színeiben visszatért a Tour de Hongrie-ra, ahol az egyik legnagyobb meglepetést szolgáltatva, két szakasz során is az első tízben zárt. Holott négy nappal a viadal rajtja előtt még biciklis futárként dolgozott.

– Miként készültél a 2015-ös Tour de Hongrie-ra?
– Mivel a hét öt napján, napi nyolc órában biciklis futárként dolgozom, így a felkészülésre viszonylag kevés időm maradt – válaszolt Ábrók Norbert. – Azért azt tudni kell, hogy a futárkodással évente huszonöt-harmincezer kilométert kerékpározok, amely havi bontásban olyan kétezer-kétezerötszáz kilométernek felel meg. Az állóképességemmel probléma így nem volt, a felkészülés kezdetén erre már tudtam alapozni, így erre próbáltam meg ráhúzni a különböző edzésformákat, mindamellett, hogy közben persze gőzerővel dolgoztam.

– Hogyan nézett ki konkrétan egy napod?
– Hétfőtől péntekig kilenctől ötig voltam munkában, ami alatt olyan öt-hat órát bicikliztem, persze ebben rengeteg volt a megállás, a lépcsőzés, az ügyintézés és még hosszasan sorolhatnám. Úgy számoltam, hogy amikor egy órát dolgoztam, akkor abból körülbelül fél óra volt a hasznos a felkészülés szempontjából. Amikor délután végeztem a melóban, akkor kiértékeltem ezt a biciklizéssel eltöltött időt, átgondoltam, hogy aznap mennyit mentem emelkedőre, mennyit tekertem síkon, mennyit kellett sietnem. Esténként hattól kilencig, vagy időnként még tovább is próbáltam kiegészíteni a munkában összeszedett kilométereimet, minden esetben olyan céliránnyal, ami éppen az adott napon hiányzott.

– Ezt követően jött a Magyar Körversenyen való remek szereplésed, mondhatni te voltál a verseny meglepetésembere.
– Mondhatni. Két szakasz során is az első tízben zártam, Karcagon pedig a nyolcadik helyemmel a legjobb magyar lettem. Azon a napon a szerbekre tettem a kereket, de túl hamar fogytak el előlem. Nagyon nagy lendületet adott, hogy a DKSI fiataljai kilátogattak a királyszakaszra és torkuk szakadtából buzdítottak a Kékestető emelkedőjén. Nagyon örültem a saját eredményeimnek, és persze a csapat szereplésének is.

– Hogyan telt a kört követő időszak?
– A Tour de Hongrie nagymértékben befolyásolta a Kontent-DKSI csapatának életét. A jó szereplést követően egy szűk ötfős keretet magasabb szintre tudtak emelni a csapaton belül, amely azt jelenti, hogy kiemelt támogatásban részesülünk, valamint, hogy a tavalyinál egy kicsit jobb feltétellel készülhetünk az idei Magyar Körversenyre. Gyakorlatilag már decemberben elkezdődött a kemény munka, és most, a versenyszezon elején még inkább arra összpontosítunk, hogy az idei Tour de Hongrie során megálljuk a helyünket. A csapatnak a jellege ugyanaz maradt, lényegében mindannyian dolgozunk vagy iskolába járunk, ám a támogatásnak köszönhetően immár több rangosabb versenyre is el tudunk jutni. A közeljövőben Szlovákiában és Ausztriában is megmérettetjük magunk, de tervben vannak olasz viadalok is.

© www.facebook.com/VanikZoltanFoto

– Kik alkotják ezt a bizonyos elit sort?
– A tavalyi kerethez képest a változás csupán annyi, hogy van egy új igazolásunk, Kovács Máté személyében, aki tavaly még a Vinibike színeiben versenyzett. Egyébként ugyanaz az összetétel, mint akik a 2015-ös Tour de Hongrie-n részt vettek, név szerint Fegyveres Máté, Pályi Csaba, Kádár Csaba és jómagam. Mellettünk Nagy Gyula vagy pedig Hajdú Barna csatlakozhat hozzánk hatodik embernek a körversenyre, esetleg a Kontent-DKSI ifjúsági sorából a legerősebb versenyző kap majd lehetőséget. A Kontent-DKSI számára egyébként is az az egyik legfontosabb célkitűzés, hogy a fiatalok számára lehetőséget biztosítsunk a továbblépéshez.

– Kimondhatjuk, hogy a Tour de Hongrie lesz a Kontent-DKSI csapatának legfőbb versenye a 2016-os szezonban?
– Teljes mértékben, ráadásul ezt mindenféle fórumon hirdetjük is, és a csapat felkészülése is ennek nyomán halad. Szeretnénk június végére csúcsformába kerülni. Nagyon jó, hogy a hosszú távú országos bajnokság két nappal a Magyar Kör előtt lesz, így egy kalap alá lehet tenni a formaidőzítést.

– Mik lesznek az elsődleges célkitűzések a Magyar Körversenyen?
– Nem titkolt célunk, hogy delegáljunk egy embert az összetett első tíz helyezettje közzé, emellett legalább egy szakasz során a dobogóra állhassunk. Az igazi kuriózum, vagy mondjuk úgy álom pedig természetesen egy szakaszgyőzelem lenne.

Ábrók Norbert