Konferencia a hazai kerékpáros turizmus fejlődéséért

A kerékpáros turizmus magyarországi lehetőségei címmel rendezett szakmai konferenciát június 6-án a Kerékpározásért és Aktív Kikapcsolódásért Felelős Kormánybiztosi Iroda és a Magyar Kerékpáros Turisztikai Szövetség.

A nagyszámú érdeklődőt megmozgató konferencia megnyitó beszédében elhangzott, hogy az egyik legfontosabb cél a kerékpáros fejlesztések mérhető adatokkal való alátámasztani. A konferencián összesen tizenegy meghívott előadó lépett színpadra, akik többek között beszámoltak a hazai fejlesztések eddigi eredményeiről, ismertették javaslataikat, ötleteiket a kerékpáros turizmus élénkítésére vonatkozóan, valamint a fejlesztések összehangolását illetően.

Révész Máriusz a kerékpározásért és aktív kikapcsolódásért felelős kormánybiztos elsőként a kormányzati elképzelésekre reflektált, valamint kiemelte a kormánybiztosi pozíció fontosságát, szükségszerűségét. A jövő évi költségvetésben tizenegy milliárd forint áll rendelkezésre a kerékpáros úthálózat fejlesztésére, amely az uniós forrásokkal kiegészülve elérheti a tizenöt-húsz milliárd forintot – mondta Révész Máriusz. A kormánybiztos a kerékpáros turizmus magyarországi lehetőségeiről szóló szakmai konferencián hozzátette: a következő öt-hat évben kerékpárút fejlesztésére nyolcvan-száz milliárd forintot fordítanak majd. Beszélt arról is, hogy hazánk ideális helyszín kerékpározásra, a kerékpáros turisták száma a jövőben megtöbbszörözhető, ehhez azonban elengedhetetlen a megfelelő infrastruktúra és szolgáltatások kialakítása. Elmondta, egyetlen európai uniós ország sem használt fel akkora összeget uniós forrásból kerékpárút építésére, mint Magyarország.

Szilasi László – a Tour de Hongrie versenyigazgatója – a velo.hu képviseletében a kerékpársport turisztikai vonatkozásairól beszélt. Előadásában rangos sportversenyek országimázsban betöltött szerepét emelte ki. A high-tech, helikopterekkel és egyéb látványos módon rögzített kerékpáros közvetítések, egy-egy országban zajló kerékpáros körversenyek százötven-kétszáz ország nézőit vonzzák. Ezek a közvetítések költségesek, de sokkal hatékonyabbak lehetnek országimázs szempontjából, mint egy ugyanekkora összeget felemésztő kampány.

mini-160703_Tdh5sz_337

A sikeres kerékpáros csapatok esetében, – amelyeknek százezres-milliós nagyságrendű követőik vannak a közösségi oldalakon – el lehet képzelni, mekkora promóciós erővel bír az, ha egy-egy edzőtábori kép megjelenik róluk a szállásukként szolgáló hotel előtt, vagy éppen bármilyen szolgáltatónál, amelynél vásárolnak.

A fentiek ismeretében teljesen érthető, hogy a Tour de Hongrie kerékpáros körverseny állami finanszírozásáról kormányhatározat is született. A versenyt 2017-ben június 27. és július 2. között rendezik meg. Ebben az évben már jóval több település jelentkezett a hazai kerékpáros körverseny helyszíneként, a rendezőknek így volt lehetőségük már egyéb, a kerékpározás miatt fontos szempontokat is jobban figyelembe venni a rajt és célhelyszínek kiválasztásánál.

A velo.hu bővebb beszámolója a konferenciáról: KLIKK IDE!