TdH 2018

Másfél méter: BKK és a BKV is csatlakozott!

Távolság, ami közelebb hoz


A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) és a Budapesti Közlekedési Vállalat (BKV) csatlakozott a kerékpáros közlekedés biztonságát szolgáló „Másfél méteres előzési oldaltávolság” kampányhoz jelentette be az Aktív Magyarországért felelős kormánybiztos csütörtökön sajtótájékoztatón Budapesten – mi is ott voltunk!



Révész Máriusz közölte: a biztonságos előzési oldaltávolság megtartását népszerűsítő matricával ellátott buszok fognak közlekedni a fővárosban, illetve megállókban is kihelyeznek erre figyelmeztető táblákat. Hozzátette: az Országgyűlés elé kerülő KRESZ módosítási csomagban szerepel a másfél méteres előzési oldaltávolság előírása is, a jelenlegi „megfelelő oldaltávolság” meghatározás helyett.



A kormánybiztos hangsúlyozta, hogy a költségvetésből komoly források szolgálják a kerékpáros infrastruktúra fejlesztését. Szerinte ugyanakkor a kerékpáros közlekedés további népszerűsítéséhez közlekedési szemlélet megváltoztatására is szükség van. Ugyanis sokan attól való félelműkben nem ülnek biciklire, hogy az autók túl közel haladnak el a kerékpárosok mellett. Ennek megváltoztatása érdekében indították a kampányt – mondta Révész Máriusz.



Dabóczi Kálmán, a BKK vezérigazgatója közölte, hogy a kampány keretében húsz megállóban helyeznek ki figyelemfelhívó táblákat, illetve tizenhárom autóbuszt matricáznak fel. Bolla Tibor, a BKV elnök-vezérigazgatója arról szólt, hogy a buszvezetőik figyelmét felhívják a kerékpárosok védelmére, ám a biciklisektől is azt kérik, hogy tartsák be a szabályokat.





Halász Áron a Magyar Kerékpárosklub szóvivője emlékeztetett arra, hogy a magyar lakosság hetven százaléka szokott rendszeresen. vagy alkalmanként kerékpárral közlekedni, vagyis tömegeket érint a kampány.





Eisenkrammer Károly, a Tour de Hongrie főszervezője azt mondta, hogy a versenyhez tartozó reklámfelületeken a következőkben is szerepeltetni fogják a kampány szlogenét. Emlékeztetőül: az idei Tour de Hongrie során az összetett legjobbjának járó sárga trikón szerepelt a közlekedésbiztonsági kampány üzenete.



A Magyar Kerékpáros Szövetség éves szinten körülbelül 140 versenyén képviseli a másfél méter kampány üzenetét. Princzinger Péter, a szövetség elnöke a sajtótájékoztatón elmondta: "A kerékpársport előtt álló legnagyobb kihívás, hogy miként tudjuk bővíteni az utánpótlás bázist. Ebből a szempontból kulcsfontosságú, hogy a szülők biztonságban tudhassák az edzésre igyekvő, edzésen részt vevő, vagy versenyen szereplő gyermeküket. Ezért örülünk hogy részesei lehetünk ennek az összefogásnak."

Forrás: MTI; Bringasport.hu
Fotó: MTI, Máthé Zoltán; Bringasport.hu
Video: Masfelmeter.hu; Magyar Kerékpárosklub